28 Nisan 2015 Salı

Tam Buğday Ekmek

Tam Buğday Ekmeği Tarifim

Ekmek yapmak çoğumuza yapması çok zor bir şey gibi görünmüştür muhtemelen ancak 25 yıllık hayatımda eli hamura değmemiş ve hiç hamur mayalamamış olan ben bundan tam 8 ay önce ilk ekmeğimi yapmak için kolları sıvadım :)
Hatırlıyorum da o ilk yaptığım ekmek ne kadar kıymetli gelmişti gözüme hatta yemeye kıyamamıştım.Ancak itiraf ediyorum ilk zamanlarda yaptığım ekmekler gerçekten taş gibi,kafa yaracak kıvamda oluyordu,tabi zamanla kıvamı öğrendim ve tadına doyulmaz ekmekler yapmaya başladım:)

Ben şimdi sizlerle aylardır severek yaptığım güncel ekmek tarifimi paylaşıcam.Bu tarifte ekmeğimi yaparken az bir miktar zeytinyağ da kullanıyorum.
Neden zeytinyağ derseniz bir keresinde harika bir italyan ekmeği olan focaccia'yı denemiş ve tek kelimeyle bayılmıştım ben de ondan esinlenerek neden normal ekmeğe yağ eklemiyim dedim :)
Vereceğim tarif çok defa deneyip bir sorun yaşamadığım ve sizi de hayal kırıklığına uğratmayacağını düşündüğüm bir tariftir.Umarım açıklayıcı bir dille anlatabilirim :)
Yine de her türlü sorunuzu burada ya da instagram sayfamda yorum atarak sorabilirsiniz.



Malzemeler

-4 Su Bardağı Tam Buğday Un 
-1+3/4 Su Bardağı Sıcağa Yakın Ilıklıkta İçme Suyu
-1 Paket Kuru Maya(instant maya)(dileyen yaş maya kullanabilir)
-1 Tatlı Kaşığı Tuz
-1.5 Tatlı Kaşığı Şeker
-Tam ölçü olmasa da göz kararı 2-3 Çorba Kaşığı Zeytinyağ

Yapılışı

Öncelikle büyük bir kapta un,tuz,şeker ve kuru maya güzelce karıştırılır ardından orta sıcaklıktaki suyun tamamı kuru karışıma eklenir.
Oluşan hamur 10 dk boyunca iyice yoğrulur ve ele yapışma durumuna göre bir miktar un eklemesi yapılır.
Yoğurma işlemi bittikten sonra,yoğurulan hamur zeytinyağ sürülmüş(yapışmaması ve lezzet açısından) cam ya da plastik bir kaba konur ve üzeri çok gergin olmayacak şekilde streç film ile kapatılıp poşete geçirilir.
1 saat boyunca soğuk hava dalgasının olmadığı bir bölgede mayalanmaya bırakılır.
Mayalanan hamur ele bir miktar zeytinyağ alınarak 2-3 dk. hafifçe yoğurulup aynı şekilde 1 saat daha mayalandırılır.(yani totalde 2 saat mayalanıyor hamurumuz)
2. mayalanma işlemi de bittikten sonra ele çok az zeytinyağ alarak hamur şekillendirilir ve yağlı kağıt serilmiş geniş bir kek kalıbı ya da tepsiye aktarılır.
Tepsideki hamur fırına girmeden önce 5-6 dakika dinlendirilir ve ardından 180 derecede ısıtılmış fırına verilerek 30-35 dk pişirilir(üzer sertleşip rengi kızarmış bir hal alana kadar)
Daha sonra fırının derecesi 150 ye düşürülüp 5 dk. da bu derecede pişirilir.
Pişen ekmek hemen kaptan çıkarılıp tel bir ızgara üzerinde soğumaya bırakılır ve en güzel sonuç için tamamen soğuduktan yenmeye hazır hale gelir


NOT:Ben ekmeğimin yarısını buzdolabında yarısını da dilimledikten sonra buzlukta saklıyorum.

Deneyecek olanlara afiyet olsun :))

2 yorum:

  1. Sizin bir de yanlis hatirlamiyorsam zeytinli kuru domatesli bir ekmeginiz daha vardi tarif buydybuydu sanki icine sadece istedigimiz malzemeleri mi koyalim :)

    YanıtlaSil
  2. Sizin bir de yanlis hatirlamiyorsam zeytinli kuru domatesli bir ekmeginiz daha vardi tarif buydybuydu sanki icine sadece istedigimiz malzemeleri mi koyalim :)

    YanıtlaSil