29 Mayıs 2015 Cuma

Unsuz Şekersiz Muzlu Pancake

Unsuz Şekersiz Muzlu Pancake

Sabah sabah canı tatlı isteyene süper bir alternatif:)
Muzlu pancake artık çok yaygın bir şey olsa da ben de kendi ölçülerime göre bir şey yaptım ve sizinle paylaşmak istedim :)
İçerisinde yumurta,yulaf ezmesi ve muz olması sebebiyle spor öncesi benim için harika bir kahvaltılık oldu.
Kalori anlamında da orta standartlarda bir tarif oldu (yer fıstıklı 450-460,fıstıksız 350 kalori civarında) yine de sizin canınız her sabah tatlı çekmesin :D 
Gelelim tarife


Malzemeler(1 kişilik)

Hamuru İçin

-1 Yumurta 
-4 Kaşık Yulaf Ezmesi
-Yarım Muz
-1 Kaşık Süzme Yoğurt(yoğun olması için süt yerine yoğurt tercih ettim)
-Yarım Çay  K. Tarçın
-Yarım Çay K. Kabartma Tozu
-1 Çay Kaşığı Zeytinyağ ya da Hindistan Cevizi Yağı

Üzeri için

-Arzu edilen bir meyve ya da içine kullandığımız muzun kalanı(kalorisi az olsun diyem meyvesiz de yiyebilir)
-Yer Fıstığı

Yapılışı

O kadar basit ki nereden başlasam bilemedim:)
Öncelikle miksere gerek yok onu belirtmeliyim.
İlk adım olarak yulaf ezmesini mutfak robotunda un haline getiriyoruz.
Ardından bir kase içinde muzun yarısını 
çatalla ezip içine yoğurt ve yumurtayı ekleyip yine çatal yardımıyla hafifçe çırpıyoruz.
Diğer bir kase içinde ise kuru malzemeleri(un haline getirdiğimiz yulaf,tarçın ve kabartma tozunu)karıştırıp sıvı malzemelerin içine ekleyip kaşık yardımıyla karıştırdıktan sonra.
Yanmaz yapışmaz tavayı fırçayla yağlayıp arkalı önlü pişiriyoruz.
Herkese AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder