29 Eylül 2015 Salı

Bolonez Soslu Kabak Spagetti Tarifim

Bolonez Soslu Kabak Spagetti

Annemin mutfak çekmecesinden çıkan ve henüz tam adı nedir bilemediğimden kabağı spagetti yapan alet olarak adlandırdığım aparatımla :D makarnayı hiç mi hiç aratmayan lezzetli bir yemek yaptım.

Açıkçası internette çok fazla kişinin bu şekilde makarnamsı bir şeyler yaptığını görmüştüm ama daha önce annemin bana yaptığı kabaktan sonra çok da cazip bir yemek olarak gelmemişti bana.
Taa ki kendim yapana kadar :P (yalnız küçük bir not:annem her yemeği inanılmaz lezzetli yapar ;) )


Neyse efendim uzun lafın kısası bu yemek fena lezzetli oldu anlayacağınız üzere o yüzden hemen tarife geçiyorum.Yalnız malzemelerimi ölçmediğim için neyden ne kadar koydum hiç bilmiyorum.O kısmı sizin hayal gücünüze bırakıyorum ama korkmayın gayet basit bir sos zaten :)
Instagram üzerinden çoğu arkadaşım aparatın fotoğrafını istediği için buraya da eklediğimi belirtmek isterim:)

Malzemeler

Makarna İçin

-4 Büyük Kabak
-1 Kaşık zeytinyağ
-1 Tutam Tuz


Bolonez Sos İçin

-Tahmini Olarak 200-250 gr Kıyma
-4-5 Adet Domates 
-Tuz
-Karabiber
-Pulbiber
-Biraz su


Yapılışı

Öncelikle fotoğrafta gördüğünüz aparat ile kabaklarımızı spagetti haline getiriyoruz,ardından kısık ateşte sadece 1 kaşık zeytinyağ ve tuz ekleyerek ağzı kapalı bir tencerede arzu ettiğimiz yumuşaklığa gelene kadar dağılmamasına dikkat ederek pişiriyoruz.
Bu şekilde kabağın tüm lezzeti ve vitamini de içinde kalıyor.


Ayrı bir tencerede ise kıymamızı yanmaması için  birazcık su ekleyerek tuz,karabiber ve pulbiber ile birlikte hafifçe kavurup üzerine rendelenmiş domateslerimizi ekliyoruz.
Domates rendesi eklenmiş kıymayı kısık ateşte ve ağzı açık olarak tüm suyunu çekene kadar güzelce pişiriyoruz.
Sonra da sırayla kabağı,sarımsaklı yoğurdu ve sosumuzu tabağımıza koyup afiyetle yiyoruuuuuz:))
Herkese şimdiden afiyet olsun 

2 yorum:

  1. Merhaba, tarifinize bayıldım, ilk fırsatta deneyeceğim :) Acaba kabağı pişirirken hiç su eklediniz mi yoksa kabak kendi suyunu mu bıraktı? Eklemediyseniz dibi tutmadı mı? Pişirirken karıştırdınız mı? vs. vs. gibi sorularım var :) cevabınız için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben su eklemeden kendi suyuyla pişirdim ama makarna mantıgıyla kaynar suya atılıp hafif pişirilip zrdından süzebilirsiniz :)

      Sil