18 Mayıs 2015 Pazartesi

Pratik Masum Dondurma Tarifi

Muzlu Sağlıklı Dondurma

Dondurma deyince zihnimizde çok farklı şeyler canlanıyor farkındayım ancak ben buzluğa atıp dondurabildiğim her şeye dondurma der oldum :D
Bu yaptığım dondurma da yine evde olan ne varsa damak tadıma uyacağını düşündüğüm malzemeleri bir araya getirip dondurmakla ortaya çıktı.Yani aslında içinde ne olduğunun çok da önemi yok ama ben yine de size fikir olabilir düşüncesiyle birkaç hafta önce yaptığım dondurmamın tarifini paylaşmak istedim.
Ben bu malzemelerle çıkan dondurmamın tamamını ara öğün olarak yemiştim ama siz porsiyon fazladır derseniz yarısını yiyin tabi :)




Malzemeler

-Yarım Muz
-3 Kaşık Yoğurt
-1 Tatlı Kaşığı Keçiboynuzu Unu
-1 Çay Kaşığı Kakao
-Çay Kaşığı Chia Tohumu(yoksa eklenmesi şart değil)
ve süslemek için;
-1 Ceviz

Yapılışı

Chia tohumu hariç tüm malzemeleri mutfak robotundan geçirdikten sonra chia tohumlarını da ekleyip kaşıkla karıştırdıktan sonra oluşan karışımı buzluğu yolluyoruz.
İstenilen kıvama gelene kadar dibi kaseye yapışan karışımı 30-40 dakikada bir karıştırarak 2-3 saat kadar donduruyoruz.
Ve tercihe göre üzerine dövülmüş ceviz ekleyip afiyetle yiyoruz.
AFİYET OLSUN :)

4 yorum:

  1. Normal un ile olmaz herhalde değil mi?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayir olmaz ama keciboynuzu unu kullanmak cok da zorunlu degil :)

      Sil
  2. Keçiboynuzu ununu aktarlardan mı temin ediyoruz?

    YanıtlaSil
  3. Aktar ya da marketlerde bulabilirsiniz

    YanıtlaSil