20 Aralık 2015 Pazar

Ayvalı Etli Kereviz Yemeği

Ayvalı Etli Kereviz Yemeği

Sağlıklı yemek deyince artık aklımıza tatsız tuzsuz yemekler gelmediğini hepimiz anlamışızdır zaten ama çoğumuzun bugün ne yesem of ne pişiricem gibi günlük basit dertleri var biliyorum :)

Bugün yemek yapma konusunda hafif bir tembellik yaşıyordum aslında çünkü planlarım arasında kerevizi soğuk yenecek şekilde ayvalı havuçlu zeytinyağlı bir yemek olarak yapacaktım ancak bunun bir de protein kısmı var ve onu ayrıca pişirmeye gerçekten üşeniyordum.Sonra dedim ben zaten etli patatesli salçalı kerevizi severim neden evdeki malzemelerimi harmanlayıp hepsini aynı anda pişirmeyeyim dedim ve ortaya babaannemin tavsiyesiyle limon ve yumurta sarısıyla da terbiyeleyince efsane bir yemek çıktı :)


Malzemeler

-1 Büyük Kereviz
-200 gr Dana Eti(Eti alırken pembe olmasına dikkat edin)
-1-2 Adet Havuç
-1 Orta Boy Ayva
-1 Büyük Soğan
-1 Kaşık Zeytinyağ
-1 Limon
-1 Avuç Kereviz Yaprağı
-1.5 Çay Kaşığı Tuz
-Yarım Bardak Et Suyu(eti önce haşlayıp onun suyunu kullanıyoruz)
-Evde var ise 3-4 Kaşık Ev Yapımı Domates Suyu


Terbiyesi İçin(tamamen arzuya kalmış)

-Yarım Limon
-1 Yumurta Sarısı

Yapılışı

Öncelikle küp küp doğranmış etleri düdüklüde 20 dakika haşlıyoruz.Ve bir kenara alıyoruz.
Kerevizleri küp küp doğrayıp üzerine limon sıkıp hafifçe ovuyoruz.Bu işlemi sürekli yemek yapanlar bilirler ama ben de bir kere söyliyim burada amaç kerevizlerin kararmasını önlemek :)
Neyse efendim soğanlarımızı da yarım ay şeklinde doğradıktan sonra onları zeytinyağ ile buluşturup kavururken geriye kalan havuç ve ayvamızı(kabuğuyla) doğrayıp hazırlık aşamasını bitiriyoruz.
Soğanlar hafifçe kavrulurken içine etlerimizi ve etin haşlandığı sudan 1-2 kaşık alıp hafif kendisini çekene kadar kavuruyoruz ardından tüüüüm malzemeleri sıralama olmaksızın geniş bir tencereye alıp üzerine etimizin suyundan ve tuz ekledikten sonra ocağımızın en kısık bölmesinde yavaaaaş yavaaş pişiriyoruz :)

Kereviz yapraklarını pişirirken içine eklemeyi unutmayın bir de eğer terbiyeli yapmak isterseniz yukarıda yazdığım iki malzemeyi güzelce çırpıp pişen sıcak yemeğimize ekleyip bırakıyoruz :)
Afiyet olsun şimdiden :)  

1 yorum:

  1. Sevgili Aysu :)
    Umarim iysindir ve hersey yolundadir.
    Instagram hesabim yok ama seni takip ediyorum vee donusunu sabirsizlikla beklemekteyim. Tabaklarini,kiyidan koseden gorunen o burnu ozledim. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil