22 Mayıs 2015 Cuma

Kefir Nasil Mayalanır

Evde Kefir Mayalama Yöntemi

Nasıl mutluyum nasııııııl.Ne zamandır evde kendi kefirimi yapmak istiyordum ancak her zamanki üşengeçliğimden dolayı herhangi bir tıp fakültesi ya da ziraat fakültesine gidip de kefir mayası alamıyordum(oralarda bulunuyormuş).
Anneciğimin de içine doğmuş gibi beni ziyarete gelirken yanında kefir mayası getirmiş sağolsun.
Artık ben de kefirimi evde yapıp taze taze içebilmenin keyfine varıyorum :)
Zaten her hafta tap taze inek sütüyle kendi yoğurdumu kendim mayalıyordum şimdi de iki günde bir kefir mayalamaya başladım :)

Bugün kefirimi içerken neden bloga bununla ilgili bir şeyler yazmıyorum deyip hemen bilgisayar başına oturdum:) Şimdi sizlere annemden öğrendiğim haliyle detaylı bir şekilde evde nasıl kefir yapılacağını adım adım anlatmaya çalışıcam.




Malzemeler

-Kefir Mayası
-İstenilen Miktarda(tercihen günlük) Süt
-Cam Kavanoz
-Plastik Süzgeç
-Tahta Kaşık

Yapılışı

1-Açık satılan günlük süt ile mayalayacaksanız,öncelikle süt kaynatılır.(markette satılan günlük sütleri kaynatmadan sadece oda sıcaklığına getirmeniz yeterli)
2-Kaynayan süt oda sıcaklığına gelene kadar beklenir.(20-25 derece)
3-Süt mayalanacak cam kavanoz içerisine aktarılır
4-Kefir mayası 1 litre süte 1 kaşık kefir mayası gelecek şekilde paylaştırılır.
5-Tahta bir kaşıkla narince karıştırılarak kapağı güzelce kapatılır.
6-Işık görmeyen kapalı bir dolaba mayalanmak üzere kaldırılır(oda sıcaklığında)
7-Kavanozlar ışık görmeyen kapalı bir mutfak dolabına koyulup aşağı yukarı 24 saat boyunca mayalanması beklenir.
8-24 saatin sonunda mayalanan kefirin kapağı açılarak kıvama gelip gelmediği kontrol edilir(kıvamı ayran ve boza arası bir yoğunlukta oluyor)
9-İstenilen kıvam oluşmuş ise tekrar kapağı kapatılarak buzdolabına aktarılır ve 1 gece bekletilir.
10-Evet artık kefiriniz içmeye hazır hale geldi şimdi kefirinizi plastik bir süzgeç ile nazikçe süzerek hemen tüketebilir ya da ağzı kapalı cam kavanozlarda 2-3 gün boyunca bozdolabında saklayabilirsiniz.

                                        KEFİR MAYASI 


Unutmadan kefiri günlük taze sütle mayalamak gerekiyor ancak açık ve güvenilir bir süt bulamıyorsanız marketlerde buzdolabında satılan günlük sütlerle de mayalayabilirsiniz. 
Yalnız Uht süt ile mayalanması mümkün olmuyormuş aklınızda olsun,hiç uğraşmayın diye şimdiden uyarayım dedim :)
Sütü dışarıdan açık şekilde alabileceğiniz güvenilir bir sütçü varsa ne mutlu size.
Ben bu anlamda şanslıyım:) 
Tabi kefirin esasen keçi sütü ile mayalanması gerekiyor ancak nereden bulucaz taze keçi sütünü :/

Kefir Mayası Nasıl Saklanır?

Mayalanıp süzülen kefir taneleri minik bir kavanozda su ya da süt içerisinde buzdolabında 1 hafta boyunca saklanabiliyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder